Treceți la conținutul principal

Trebuie sa ne stim drepturile si obligatiile



Avand in vedere ca vanzarea la distanta capata din ce in ce mai mult teren m-am gandit ca acest articolo de pe www.avocatnet.ro
ne va fi de folos

Vanzarea la distanta se refera la produse achizitionate prin cataloage, scrisori, telefon, fax, e-mail, internet, radio şi televiziune. Pentru a face achizitionarea de acest tip mai sigura va prezentam drepturile consumatorilor si obligatiile furnizorilor in asemenea cazuri.


Legea stipuleaza clar obligatiile furnizorului cu privire la acest tip de vanzare:
Furnizorul trebuie sa ofere consumatorului, înainte de încheierea contractului la distanta, informatii corecte şi complete cu privire la:
- identitatea furnizorului şi, în cazul contractelor ce necesita plata în avans, adresa şi detaliile lui de contact, telefon, fax, e-mail şi codul de înregistrare;
- principalele caracteristici ale bunurilor sau serviciilor;
- pretul bunurilor sau serviciilor care trebuie sa includa toate taxele;
- costurile de livrare, unde este cazul;
- aranjamentele de plata, livrare sau performanta;
- existenta dreptului de anulare din partea consumatorului;
- costul folosirii mijloacelor de comunicare la distanta, unde se calculeaza diferit şi nu pe o rata de baza;
- perioada pentru care se face oferta şi valabilitatea pretului pe perioada ofertei;
- durata minima a contractului ce trebuie sa fie realizat permanent sau în mod repetat;
- termenul limita pentru realizarea sarcinilor stipulate în contract.

De asemenea, consumatorii trebuie sa primeasca o confirmare scrisa sau de alta natura, durabila în timp, pe parcursul desfaşurarii contractului, care sa stabileasca informatiile specificate ce acopera reclamatiile şi garantiile.

Daca v-ati razgandit si vreti sa renuntati la contract, atunci:
Consumatorul are dreptul sa se retraga dintr-un contract la distanta în termen de 10 zile lucratoare, fara penalitate sau fara sa ofere vreun motiv. Consumatorul are, de asemenea, dreptul sa se retraga din contractul la distanta în 90 de zile lucratoare, daca furnizorul nu a transmis consumatorului informatia solicitata.
Când dreptul de retragere a fost utilizat de consumator, furnizorul este obligat sa ramburseze sumele platite de consumator în timp de 30 de zile. Singura taxa ce poate fi pusa în sarcina consumatorului este costul direct al returnarii bunurilor. Odata ce consumatorul îşi exercita dreptul de retragere, orice contract asociat de credit este considerat nul, fara alte penalitati pentru consumator.

Insa nu toate contractele pot fi anulate, exceptiile fiind:
- daca activitatea a demarat cu acordul consumatorului, pentru furnizarea de bunuri sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara,
- contractele pentru furnizarea de bunuri facute la comanda, pe specificatiile emise de consumator sau care sunt în mod clar personalizate, şi pentru alte bunuri perisabile;
- contractele pentru furnizarea de înregistrari audio, video sau software pentru calculator ce au fost desigilate de catre consumator;
- contractele pentru livrarea de ziare, reviste şi periodice;
- contractele pentru jocuri sau servicii de loterie.

Consumatorul se bucura si de alte drepturi:
- în cazul în care nu se convine în mod diferit, furnizorul trebuie sa execute comanda în timp de maxim 30 de zile de dupa ziua în care consumatorul a înaintat comanda sa furnizorului;
- daca furnizorul nu reuşeşte sa respecte cerintele din contract, pe motivul ca bunurile şi serviciile comandate nu sunt disponibile, consumatorul trebuie înştiintat cu privire la aceasta situatie şi trebuie sa obtina o rambursare a sumelor pe care le-a platit în timpul perioadei de 30 de zile;
- furnizorul poate livra consumatorului bunuri sau servicii de o calitate şi la un pret echivalent, daca s-a stipulat aceasta posibilitate anterior încheierii contractului sau în contract. Costul returnarii bunurilor ca urmare a exercitarii dreptului de retragare va intra, în acest caz, în sarcina furnizorului, consumatorul fiind înştiintat de acest lucru;
- consumatorul nu este responsabil pentru plata livrarilor pentru care nu a facut o comanda în prealabil.

Consumatorilor, insa, au obligatia de a respecta recomandarile valabile la cumparare sau la încheierea contractelor de servicii.

Operatorilor economici ca au datoria de a pune pe piata produse sigure şi ca nu trebuie sa profite de agitatia data de sarbatori pentru a-şi creşte veniturile prin practici comerciale care sa prejudicieze consumatorii.



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce inseamna paradisul?!

Oamenii vor paradisul si fac cele mai ingrate gesturi pentru a-l atinge. Ce inseamna paradisul?! O stare de beatitudine, in care poti sa arunci o privire asupra propriului eu multumit, detasat si oarecum desprins sau dimpotriva asaltat de realitatea palpabila, un paradis artific involuntara. Cuvintele capata intelesuri noi, nebanuite si esti uimit de asociatiile de idei, de varietatea sensurilor, de intensitatea cu care se impun. Fascinatia in fata acestei lumi a cuvintelor pe care o descoperi in tine va mai dura o vreme. Asocierile de idei devin din ce in ce mai bizare si o usoara senzatie de ameteala te face mai nesigur. Iti spui ca poate ar fi mai bine sa te asezi. Sentimentul de buna dispozitie persista si-ti place starea asta de bine. Acum e momentul in care realitatea din jurul tau se trasnforma. Daca esti un spirit cultivat, iubitor de forma, culoare, frumos vei asista la un spectacol uimitor. Caci stimulul actioneaza asupra naturalului, nu-ti atribuie o alta identi

Povestea unei pisici otravite

Nu stiu cati dintre voi sunteti propreari de animale si ati trecut prin asa ceva. Aici ma refer la caini, pisici,iepuri etc. Am si eu o psicuta(vagaboanda)negra in vasta de 2 ani, mama pentru a 2 oara,prima data de un puiut iar acum de trei golanasi. Ea nu este o pisicuta care sa stea doar in casa.De mica a cochetat si pe afara. Ieri se care afara dimineata sa-si faca treburile apoi vine inapoi se duce pe la puiuti ii linge putin le da lapte, se culca putin dupa care se trezeste si incepe sa umble prin casa. Nimic anormala pana aici. Mergand ea tot asa, dintr-o data observ ca tot isi scutura picioarele. .MI-am dat seama ca ceva nu e in regula cu ea(nefacand asa ceva pana atunci niciodata). O iau in brate ma uit in ochii ei cam tulburi, si simt cum ii tremura piciorusile (muschii). O pun jos pe covor.Incearca sa se ridice si sa merga dar i se impleticesc picioarele si tot cade.Incepe sa se agraveze din ce in ce mai tare. Rasufla din ce in ce mai repede, iar contractiile muschilor sunt

8 sfaturi in negociere

1. Numele Partenerului de negociere Fie ca vorbim despre nume, fie despre prenume, oamenilor le place sa li se pronunte numele. Pentru a retine numele persoanei este important ca, imediat dupa ce facem cunostinta cu ea sa folosim numele de cateva ori. Un secret este acela de a folosi chiar si la telefon numele persoanei de la capatul celalalt al firului, iar daca dorim un impact maxim trebuie, ca intr-o conversatie sa–i folosim ca ultim cuvant numele, cum ar fi: „Va doresc o zi buna, domnule Rujoiu” , „O sa va sun eu maine, domnule Rujoiu” sau „A fost o adevarata placere sa va intalnesc, domnule Rujoiu” etc. Trebuie sa retinem ca este important sa folosim numele celui cu care vorbim, dar mai ales in finalul discutiei, iar daca se poate, numele acestuia sa fie chiar ultimul cuvant. 2. Asezarea in incapere In principiu, pozitia cea mai dezavantajoasa este cu spatele la usa si cu fata la geam. Aceasta este o pozitie care creeaza disconfort, in primul rand pentru ca totdeaunea vei avea un