Treceți la conținutul principal

Cum se face si cat costa schimbarea sediului social al unei societati

Alice Trifan, Payroll & Human Resources Partner la compania FinExpert Consulting, a explicat pentru noi ca, odata cu schimbarea sediului social, vor fi modificate actul constitutiv al societatii, certificatul unic de inregistrare, precum si orice alte certificate care atesta functionarea firmei.

De asemenea, se impune achizitionarea unui nou Registru Unic de Control, precum si actualizarea tuturor documentelor firmei care contin in antet vechea adresa a sediului social, cum sunt facturierele sau chitantierele.

Sediul social al unei firme poate fi mutat in acelasi judet sau in alt judet, printr-o solicitare adresata Registrului Comertului. Singura diferenta intre cele doua proceduri este ca , in cel de-al doilea caz, trebuie obtinuta si o rezervare de denumire a firmei, dupa cum a precizat Alice Trifan.

Ea a subliniat ca, in rest, actele necesare sunt aceleasi, si anume:

Actul constitutiv actualizat;
Hotararea AGA;
Certificat si adeverinta sediu social, obtinute de la Administratia Financiara;
Certificatul de inregistrare in original;
Documentul (contract comodat, contract inchiriere) care atesta dreptul de folosinta asupra imobilului cu destinatie de sediu social, inregistrat la Administratia pe raza careia se afla acest imobil;
Acordul comitetului executiv al asociatiei de proprietari, precum si a patru vecini (in cazul in care sediul social este intr-un bloc de locuinte;
Cerere de inregistrare, in original;
Declaratia-tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani;
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip.
Trebuie sa mai stiti ca, in cazul in care mutarea sediului social se face intr-un alt judet, firma va fi radiata automat din judetul in care a fost initial inregistrata.

In ceea ce priveste documentele mentionate la punctul 3, este util de precizat ca certificatul la care se face referire atesta ca pentru imobilul cu destinatia de sediu social nu a fost inregistrat un alt document care sa certifice instrainarea dreptului de folosinta asupra respectivului imobil. Acest act se obtine, dupa cum a explicat Alice Trifan, de la Administratia Financiara, prin depunerea unui dosar care trebuie sa contina:

declaratie tip administratie;
copie act identitate solicitant/ imputernicit;
copie imputernicire/procura;
copie contract de comodat sau inchiriere;
copie documente care fac dovada titlului de proprietate;
adeverinta asociatie de locatari;
act constitutiv in original;
timbre fiscale in valoare de 4 lei.
Trifan a punctat ca adeverinta mentionata la punctul 3 atesta ca la adresa respectiva, unde va fi sediul social al firmei in cauza, nu se suprapune un alt sediu social. Ea a declarat ca, in cazul unui apartament cu mai multe camere, se indica pe planul imobilului, camera care va fi folosita pentru sediul social.

In prezent, legislatia stabileste ca, la acelasi sediu, pot functiona mai multe societati doar daca imobilul, prin structura si suprafata utila, permite functionarea lor in incaperi diferite sau in spatii distinct partajate.

Cat costa schimbarea sediului social

Potrivit avocatului Adrian Solomon, taxele percepute la Registrul Comertului pentru schimbarea sediului social in acelasi judet ar putea ajunge la aproximativ 600 de lei, in timp ce daca se doreste mutarea sediului intr-un alt judet, costurile ar putea creste cu circa 200 de lei.

Schimbarea sediului social trebuie comunicata si Administratiei Financiare, prin depunerea formularului 050 „Cererea de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului” ” la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla situat noul sediu social.

Alice Trifan de la FinExpert Consulting a precizat ca, pentru obtinerea unui nou certificat de inregistrare in scopuri TVA, ”in momentul in care soseste decizia de mutare a dosarului la noua administratie, se va depune o cerere de anulare a vechiului certificat precum si o cerere de obtinere a unui certificat nou, insotita de o copie dupa noul certificat de inmatriculare a societatii”.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce inseamna paradisul?!

Oamenii vor paradisul si fac cele mai ingrate gesturi pentru a-l atinge. Ce inseamna paradisul?! O stare de beatitudine, in care poti sa arunci o privire asupra propriului eu multumit, detasat si oarecum desprins sau dimpotriva asaltat de realitatea palpabila, un paradis artific involuntara. Cuvintele capata intelesuri noi, nebanuite si esti uimit de asociatiile de idei, de varietatea sensurilor, de intensitatea cu care se impun. Fascinatia in fata acestei lumi a cuvintelor pe care o descoperi in tine va mai dura o vreme. Asocierile de idei devin din ce in ce mai bizare si o usoara senzatie de ameteala te face mai nesigur. Iti spui ca poate ar fi mai bine sa te asezi. Sentimentul de buna dispozitie persista si-ti place starea asta de bine. Acum e momentul in care realitatea din jurul tau se trasnforma. Daca esti un spirit cultivat, iubitor de forma, culoare, frumos vei asista la un spectacol uimitor. Caci stimulul actioneaza asupra naturalului, nu-ti atribuie o alta identi

Povestea unei pisici otravite

Nu stiu cati dintre voi sunteti propreari de animale si ati trecut prin asa ceva. Aici ma refer la caini, pisici,iepuri etc. Am si eu o psicuta(vagaboanda)negra in vasta de 2 ani, mama pentru a 2 oara,prima data de un puiut iar acum de trei golanasi. Ea nu este o pisicuta care sa stea doar in casa.De mica a cochetat si pe afara. Ieri se care afara dimineata sa-si faca treburile apoi vine inapoi se duce pe la puiuti ii linge putin le da lapte, se culca putin dupa care se trezeste si incepe sa umble prin casa. Nimic anormala pana aici. Mergand ea tot asa, dintr-o data observ ca tot isi scutura picioarele. .MI-am dat seama ca ceva nu e in regula cu ea(nefacand asa ceva pana atunci niciodata). O iau in brate ma uit in ochii ei cam tulburi, si simt cum ii tremura piciorusile (muschii). O pun jos pe covor.Incearca sa se ridice si sa merga dar i se impleticesc picioarele si tot cade.Incepe sa se agraveze din ce in ce mai tare. Rasufla din ce in ce mai repede, iar contractiile muschilor sunt

8 sfaturi in negociere

1. Numele Partenerului de negociere Fie ca vorbim despre nume, fie despre prenume, oamenilor le place sa li se pronunte numele. Pentru a retine numele persoanei este important ca, imediat dupa ce facem cunostinta cu ea sa folosim numele de cateva ori. Un secret este acela de a folosi chiar si la telefon numele persoanei de la capatul celalalt al firului, iar daca dorim un impact maxim trebuie, ca intr-o conversatie sa–i folosim ca ultim cuvant numele, cum ar fi: „Va doresc o zi buna, domnule Rujoiu” , „O sa va sun eu maine, domnule Rujoiu” sau „A fost o adevarata placere sa va intalnesc, domnule Rujoiu” etc. Trebuie sa retinem ca este important sa folosim numele celui cu care vorbim, dar mai ales in finalul discutiei, iar daca se poate, numele acestuia sa fie chiar ultimul cuvant. 2. Asezarea in incapere In principiu, pozitia cea mai dezavantajoasa este cu spatele la usa si cu fata la geam. Aceasta este o pozitie care creeaza disconfort, in primul rand pentru ca totdeaunea vei avea un